Powoli do przodu || In progress

No cóż, nie mam nic skończonego, by się pochwalić, ale coś tam napiszę, by blog nie czuł się smutny i porzucony 😉

Po pierwsze, problemy noob’a dzierganiowego. Kupiłam sobie przeboską włóczkę z Zagrody – Merino Ulubione, miękkie i ślicznie fioletowo – szare. Umyśliłam sobie zrobić czapkę. Tyle tylko, że włóczka jest w postaci zwoju, a nie zwykłego kłębka, a próba rozwinięcia włóczki i zrobienie z niej czegoś na kształt kłębka skończyła się apokalipsą. Kiedy po kilku godzinach rozplątywania nie byłam nawet w połowie zwijania stwierdziałam, że chyba zrobiłam coś nie tak na początku… Jako dowód rzeczowy przedstawiam zdjęcie. Robione po ciemku. Kartoflem. Nie narzekać, lepszego nie będzie.

motek_logoPo fakcie (i kilku dodatkowych godzinach zwijania, a właściwie rozplątywania) pogooglałam troszkę i chyba mam teraz nieco lepsze pojęcie jak się do tego zabrać na przyszłość. Przynajmniej mam taką nadzieję, bo mam jeszcze dwa podobne zwoje do przewinięcia i póki co boję się ich tykać ._.

Z przewiniętej w bólach włóczki postało jakieś 43% czapki o wdzięczniej nazwie Latu. Mój pierwszy twór z warkoczem!  Póki co wychodzi fajny pasiasty wzorek 🙂czapka_logo

Inspirthe-cuckoos-callingując się akcją na innych blogach – “Czytanie i dzierganie” czy jakoś tak – postanowiłam również pochwalić się co teraz czytam. A właściwie słucham, gdyż czasu na czytanie nie ma wcale, ale audiobooki zawsze są gdzieś tam w komórce. Obecnie jest to u mnie “The Cuckoo’s Calling”  (po pl. to chyba wyszło jako “Wołanie kukułki“) od Roberta Galbraitha, a tak po prawdzie J.K. Rowling.

Przynam, że trochę mnie odstaszyło nazwisko autorki Pottera (mimo, że początkowe tomy Pottera lubię z dzieciństwa), ale książka o dziwo całkiem fajna. Nie jestem absolutnie znawcą kryminałów i rzadko sięgam po ten gatunek, ale tą osobiście polecam 🙂

Dzięki za przeczytanie!

||

Well, I do not have anything finished to show, but I shall write something for the blog not to feel sad and abbandoned 😉

First of all, knitting noob’s problems. I bought an awesome yarn from Zagroda – Merino Ulubione, soft and beautifully dyed to violet-grey. I decided to make a hat from it, with pattern called Latu. Only the yarn is some kind of a wrap construction, not a ball that I’m used to, and my attempt to wind it into ball-like form ended up to be an apocalype. After few hours of untwisting this thing I wasn’t even in the half of the yarn and it occured to me that I must have done some mistake at the beginning… As an evidence I present here a photo of this maddness. A photo made in the darkness. With a potato. Do not complain, you are not getting a better one.

motek_logoWhen it was already too late (after few hours of unwinding, or rather untangling) I googled a bit and now I think I have a little bit better idea how to do it in the future. At least I hope so since I have two more wraps of yarn like this and I’m affraid to touch them ._.

czapka_logo

From my painfully wound yarn I have made like 43% of a hat called Latu. My first braided knitwear! So far the yarn gives me a nice strips pattern 🙂 <second photo>

the-cuckoos-callingI got inspired by an action I saw on other polish knitting blogs – “Reading and knitting” or something like that – and I deecided to also share what I’m reading at the moment. Actully, what I’m listening to, since I have no time for reading, but there are always some audiobooks available in my phone. At the moment I have “The Cuckoo’s Calling” by Robert Galbraith a.k.a. J.K. Rowling.
Honestly, I got a bit suspicious because of the famous Potter’s writer’s name (although I like beginning volumes of Potter from my childhood), but the book turned out to be rather good. I am no thriller books expert and I don’t read so much from this genre, but this one I personaly recommend 🙂

Thanks for reading!

Leave a Reply

