Wspólne Dzierganie i Czytanie || Knit and Read Along

Kolejny odcinek Wspólnego Dziergania i Czytania z Maknetą 🙂 Oczywiście mam jednodniową obsuwę, jak zwykle. Środy to nie są dla mnie dobre dni na zajęcia dodatkowe 😛

Swoję drogą, wysłałam dziś słoniki z poprzedniego postu na akcję charytatywną do Fundacji Słonie na Balkonie. Wiecie, jakoś tak ciężko było mi się z nimi rozstać. Zwiastuje to rychłe powstanie następnych. Tym bardziej, że dostałam już zamówienia na nie od dziewczyn z labu 😉

No to lecimy z dzisiejszymi czytankami i dziergankami 🙂

ksiazka_druty_logoZ robótek jak widać są… khy khy… dwa kłębki zwiniętej włóczki 😛 Powstaną z niej bawełniane mitenki bezpalcowe dla Mamy. Zaczęłam wczoraj dziergać, ale trochę przeliczyłam się z ilością oczek i musiałam spruć do zera. Tak, tak, znów prucie. Mój Samiec jest święcie przekonany że prucie (i w dzierganiu i w szyciu) to moje ulubione zajęcie, bo robię to cały czas 😛

Czytanki skończyły się czytać poprzedniej nocy. Potrzebowałam przerwy od hardcorowego fantasy i sięgnęłam po przeciwieństwo, czyt reportaż 🙂 Ebook “Za Chiny ludowe” Katarzyny Pawlak znalazłam przypadkiem na promocji w księgarni internetowej Virtualo. Bardzo fajna, luźna relacja z przeżyć polskiej doktorantki żyjącej przez jakiś czas w Chinach. Porusza wiele tematów i miejsc – zarówno dotyczących życia w wielkiej metropolii, jak i w małych wioskach na końcu świata. Czytało mi się bardzo przyjemniej. Polecam, jeśli chcecie dowiedziećsię jak wygląda mniej znane oblicze Chińczyków 🙂 W kolejce mam książkę z tej samej serii, ale tym razem o Indiach, mam nadzieję, że będzie co najmniej równie dobra 🙂

Do zobaczenia w kolejnym odcinku i Wesołej Wielkanocy 🙂

PS. Po napisaniu angielskiej wersji postu zdałam sobie sprawę, że o wiele łatwiej przyszło mi napisać wersję angielską niż polską. Czuję się trochę źle z tego tytułu 😛

||

Welcome to next episode of Makneta’s Knit and Read Along 🙂 As always I post it one day too late – it is supposed to be added on Wednesdays, but Wednesdays are really bad days fro me with no time to spare for any additional work.

By the way, today I managed to send away the elephants from my previous post and they are heading to the Foundation. You know, it was hard to let them go. It means that more are soon to be made. Especially that I got some orders from the girls from my lab to make more for them 😉

Ok, here we go with reading and knitting report 🙂

As knitting goes I haveeee… well, two balls of winded yarn 😛 It will be used for cotton fingerless mittens for my Mum. I started to knit them yesterday but I miscalculated the size ad had to unravel the whole thing. Yes, yes, again with the unraveling. My Male is absolutely sure that ripping stuff (both in knitting and sewing) is my favourite way to spend time, since I do it all the time 😛

As for the reading I finished my last book yesteday. I needed a break from all the hardcore fantasy and took on something opposite – a report book 🙂 I got the ebook “Za Chiny ludowe” (sorry, untranslatable 😉 ) by Katarzyna Pawlak from some sale by internet bookshop. It is a cool, laid-back series of short reports from a polish PhD student that spends some time in China. It touches on many topics about people and places from big metropolies to tiny villages in the middle of nowhere. It is very nice for people to see less known reality of Chinese people 🙂 I also bought a book about India from the same series and I hope it’s al least as good 🙂

See you next time and have a Merry Easter 🙂
PS. I just noticed it was easier for me to write this post in English then in Polish. It makes me feel somewhat bad 😛

2 thoughts on “Wspólne Dzierganie i Czytanie || Knit and Read Along

Leave a Reply

