Wspólne Dzierganie i Czytanie || Yarn along and read along

20150602buttonDzień dobry wszystkim! 🙂

Ostatnio mam nieco więcej wolnego czasu, zatem powracam do udziału w zabawie Maknety polegającej na środowym publikowaniu zdjęcia przedstawiającego obecnie dziergana robótkę oraz właśnie czytaną książkę.

W dzisiejszym odcinku występują:

20150602main_pic_logo_smallerDZIERGANIE

Mam na drutach dwie robótki. Pierwszą z nich są rękawiczki – mitenki. To moje pierwsze podejście do tematu Fair Isle i muszę powiedzieć, że jest ciężko 😉 Niemniej jednak wzór jest super i włóczka z jedwabiu i alpaki też jest super. Jedynie jakimś cudem i wbrew wszelkim wyliczeniom i robieniu próbek rękawiczka wyszła za mała… ledwo jestem w stanie wcisnąć niedokończoną rękawiczkę na mój nadgarstek w rozmiarze XS, co nie wróży zbyt dobrze. Nie mam siły na razie pruć tego wszystkiego i zaczynać od nowa i dlatego właśnie zaczęłam kolejny projekt 🙂 Proszę o uwagę! To rude coś na zdjęciu to próbka mojego przyszłego komina i pierwsza próba czegoś ażuropodobego! 🙂 Póki co wygląda ekstra. Mam tylko nadzieję, że teraz wyliczę dobrze rozmiar do nadziania oczek na druty i tym razem obejdzie się bez prucia, ale jakoś ciężko mi wyliczyć szerokość w tym ażurowym wzorze.

CZYTANIE

Przyznam się szczerze, jestem w okresie międzyksiązkowia. Przynajmniej papierowego. Niedawno skończyłam pozujące na zdjęciu “Lalki w ogniu” a obecnie nie czytam nic. Nie mam weny na zdecydowanie się na kolejną książkę, zupełnie nie wiem, na co mam ochotę. Straszny stan umysłu! 😉 Zdecydowanie lepiej, jeśli chodzi o audiobooki. Obecnie mam na tapecie ponowne słuchanie “Red Seas Under Red Skies”, drugi tom z cyklu Gentleman Bastard. Cały cykl jest tak epicki, jak nazwa Gentleman Bastard 😉 Jesli lubicie co inteligentniejszą fantastykę i filmy z serii “Ocean’s Eleven” to pokochacie ten tytuł.

Dzięki za wizytę i do zobaczenia wkrótce 🙂

 

PS. Próbuję dodać blog do Bloglovin, trzymajcie kciuki 😉 <a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13697333/?claim=pwhuajadkkw”>Follow my blog with Bloglovin</a>

||

Hello everyone! 🙂

In today’s episode of Yarn along and read along we have some new things, as you can see on the photo.

KNITTING

I’m currently working on two projects. First of them are mittens. That’s my first attempt ever in Fair Isle knitting and I need to say it’s quite difficult to deal with 😉 Nevertheless, the colour pattern is awesome and yarn of silk and alpaca is awesome as well. But somehow, despite my careful calculations, the glove turned out to be too small… I am barely able to squeeze in on my XS size hand. I don’t have any will to rip it to nothing just now, so in the meanwhile I started a next project 🙂 Can I have you attention please! This ginger thing on the photos is a sample of my future cowl and a first thing that I’m doing in a lace – like pattern! 🙂 So far it looks cool. I just hope this time I’ll be able to calculate correctly amount of stitches to cast on, but it’s hard to measure the gauge in this lace pattern.

READING
I’ll be honest, I’m in between books right now. At least concerning paper books. Recently I finished a book from the picture “Lalki w ogniu” (“Dolls in fire”) about India. Currently I have no idea what to start now. Horrible state of mind 😉 I’m much better with audiobooks. Now I’m re-listening “Red Seas Under Red Skies”, the second book from the Gentleman Bastard series. All the series is as epic as the name of the whole series 😉 If you like inteligent-ish fantasy and “Ocean’s Eleven” movies, you’re going to love this book.

Thanks for dropping by and see you soon 🙂

12 thoughts on “Wspólne Dzierganie i Czytanie || Yarn along and read along

  1. Śliczne kolorki ma ta mitenka i śliczny wzorek, szkoda, że mała. Chociaż kiedy kupowałam rękawiczki, pan w sklepie powiedział mi, że nie mogą łatwo wchodzić, bo będą się obwieszać. Może tu też się sprawdzi ta zasada? Może też pranie pomoże. Powodzenia! 🙂

    Like

    • Dziękuję 🙂 Spróbuję zrobić większą wersję za jakiś czas. Ten wzorek Fair Isle jest dość nierozciągliwy i przy próbach założenia boję się,że nitki popękają. Ja lubię założyć takie mitenki na rękawy bluzy czy swetra,więc chciałabym,by były luźniejsze 🙂 ale jak kupuję prawdziwe rękawiczki, to dopasowane,tak jak piszesz 🙂

      Like

  2. Gratulacje z okazji pierwszej mitenki:) To nic , że za mała ważne , że jest:) Moja pierwsza rękawiczka wyszła rozmiaru skarpety i absolutnie nie mam ochoty na jej prucie, za bardzo związałam się z nią emocjonalnie:) Komin też zapowiada się interesująco:)

    Like

    • To moja któraś z kolei mitenka, ale pierwszy raz robię coś z kolorowym wzorkiem (paski się nie liczą) 🙂 inne mitenki wychodziły nawet okej, a tu niespodzianka 😉 Mam nadzieję,że komin wkrótce zacznie się dziergać i wyjdzie tak fajny jak go sobie wyobrażam ♥

      Like

  3. Ruda próbka to żaden produkt ażuropodobny a jak najbardziej prawdziwy 100% ażur. Lalki w ogniu kiedyś czytałam bardzo mnie poruszyły opisywane tam zwyczaje panujące w Indiach w kraju do którego ciągnie mnie z powodu zupełnie innych wyobrażeń

    Like

    • O kurczę! Zawsze patrzyłam na te piękne ażurowe chusty, ale opisy typu “slk, k2tog, pssso” mnie odstraszały 😉 A jednak się udało, komin ukończony, wkrótce sesja i post 🙂 Książka też mi zdecydowanie mnie poruszyła…

      Like

    • Na mitenki się pogniewałam i póki co rzuciłam do kąta. A komin skończony przez weekend, dziergany w czasie gorączki, więc trochę błędów się wkradło, ale zagości na blocgu wkrótce 😉 Dzięki za wizytę 🙂

      Like

  4. Prace zapowiadają się ciekawie 🙂
    Też tak mam czasami, że jak skończę jakąś książkę to nie mogę zdecydować się na kolejną i przez to robię przerwę w czytaniu.
    Pozdrawiam

    Like

    • Dzięki 🙂 Z książkami to jest ciężko czasem… na szczęscie zrobiłam najazd na księgarnię z ebookami i coś sobie wybrałam 🙂 Musze chyba stworzyć listę książek do czytania, by łatwo móc coś wybrać, a nie myśleć tygodniami tak bez sensu 😛

      Like

Leave a Reply

