Wspólne Dzierganie i Czytanie || Yarn and Read Along

Zdarza Wam się złapać Syndrom Drugiej Skarpetki*? Straszne choróbsko! Ja staram się zwlczać swój i ostro dziergam drugą pasiastą bezpalczatkę. Pierwszą zaczęłam chyba ze dwa miesiące temu, więc przydałoby się wreszcie skończyć. Wiecie, the winter is coming  i te sprawy 😉 Dodatkową motywacją jest siedzenie po kilka godzin dziennie w ciemnych pomieszczeniach z temperaturą nie przekraczającą osiemnastu stopni Celsjusza. Ja wiem, że mikroskopom jest wygodnie siedzieć w zimnych piwnicach, ale mi odnóża odmarzają! Nie ma wyjścia, muszę zacząć dobrze je opatulać merynosem. Jest nawet trzeci powód, by skończyć jak najszybciej. Przyszło dziś do mnie siedem szarych motków Karismy z Dropa i moje pierwsze druty wymienne i chcę się zabrać za pierwszą w życiu trójkątną chustę! Trzymajcie kciuki, bo póki co czytam wzór z Ravelry i staję na rzęsach, mam nadzieję że w miarę dziergania parę opisów stanie się zrozumiałe 😉

Dobry ludzie dziergający na drutach. Szukałam ostatnio dobrego forum (polskiego bądź anglojęzycznego) na temat dziergania, tak by można było sobie luźno pogadać, pochwalić nowym tworem czy poprosić o poradę. Coś a’la ekrawiectwo, tylko że o drutach czy szydełku. Czy ktoś może polecić jakieś? Czy wszyscy siedzą na Ravelry? To ichniejsze forum wydaje mi się jakieś mało wygodne i ciężko mi się przestawić. Blogi są super formą przekazu, ale jednak na forum wymiana myśli jest jakaś łatwiejsza. Zna ktoś coś? A może należy założyć nowe? 😉

DSC_0311_wdic

Z książek wciąż męczę się z “Księżniczką z lodu”. Jestem w jakichś 75% i czuję się dość zawiedziona. Przede wszystkim bohaterowie – płytko nakreślone osobowości, stereotypy, sztampa. Podobnie z fabułą – liniowo, wszysystko dzieje się na korzyść jakże cudownej bohaterki. Nawet jakby zamknęła się w drewnianym pudle na miesiąc, to i tak wszystkie zbiegi okoliczności doprowadziłyby do zrobienia z niej Wielkiej Pani Detektyw – Pisarki. No dobra, trochę przesadzam, ale książka wydaje mi się trochę naiwna. Nie sądzę bym sięgnęła po kolejne części cyklu, chyba że ktoś przekona mnie, że są znacznie lepsze niż część pierwsza. Oj, ostatnio jestem strasznie wybredna czytaleniczo, cokolwiek przeczytam to kręcę na to nosem 😉

Dzięki za uwagę i do zobaczenia wkrótce!

||

Do you get the Second Sock Syndrome*? I try to fight my off and work hard on my second striped fingerlss glove. The first one I started like two months ago, so it’s a high time to finish it al last. you know, the winter is comming and so on 😉 My additional motivation is spending few hourst almost every day in dark rooms with temperatures oscilating around eighteen degrees Celsius. I know that microscopes are very comfy in those cold basements but I’m getting my hand frozen! There’s no choice, I need to cover my poor hands with fluffy merinos. And there is also the third reason to finish the gloves soon. Today I got my seven grey balls of Karisma yarn from Drops to make my first ever triangle shawl! Fingers crossed, ssince so far I read the pattern from Ravelry and get mad, I hope once I start the pattern will get a bit clearer 😉

As for the reads, I still suffer with “The Ice Princess”. I finished around 75% and I’m quite dissapointed. First of all the characters – flat and stereotypical. The same with the story line. Everything happens for the benefit of the main character. If she lockd herself in a wooden box for a month the story would flow in a manner tha she would ind the killer anyway. OK, I’m exaggerating abit, but the book is quite naive to me. I don’t think I’ll get next book from this series unless someone convince me that the next ones are much better. Well, I need to say that I’m superb-picky recently, whatever I read I criticise 😉

Thanks a lot for reading ad see you soon!


*Syndrom Drugiej Skarpetki – pierwsza rzecz z pary dzierga się cudownie, a druga… bleee, nuda, komu by się chciało? lepiej rzucić w kąt i dziergać coś ciekawszego.

*Second Sock Syndrome – it’s so nice to knit the first item of a pair, and the second one… meeeh, boooring, who cares, let’s just forget it and knit something more exciting.

6 thoughts on “Wspólne Dzierganie i Czytanie || Yarn and Read Along

  1. Wydaje mi się, że chyba jedyne polskie forum o dzierganiu i okolicach to Maranciaki, ale sama z niego korzystam i siedzę na Ravelry, ale masz rację, jest to trochę dziwne i na początku musiałam się do tej strony przyzwyczaić.

    Like

    • Dzięki za odpowiedź i wgląd w sytuację 🙂 Widziałam kiedyś Maranciaki, ale tam panował jeszcze większy chaos niż na Ravelry 😉 czyli wybór jest taki: albo przekonać swój głupi mózg by ogarnął Ravelry, albo założyć własne forum 😀

      Like

    • Dzięki! 😀 byłam w Ikei dwa razy, by dorwać w końcu ostatni egzemplarz tej czarnej podkładki, bo wiedziałam, że będzie stanowić super tło do zdjęć 🙂 sprawdza się również do zerkania na przypięte wzory podczas dziergania 🙂

      Like

Leave a Reply

