“Mroźna” czapka i “celtyckie” mitenki || The “frosty” hat and the “celtic” mitts

20160209_1

Dlaczego mroźna czapka? Jak już wspominałam ostatnio – ma kolor lodowca, ale przed zimnem chroni świetnie 🙂

Dlateczego celtyckie mitenki? Przez uroczą plecionkę na zewnętrznej stronie dłoni 🙂

Tak, tak! Mam dziś do pokazania aż dwa skończone projekty 🙂 Oba skończone w połowie stycznia. Uparłam się, że skończę zanim zabiorę się za startę włóczek, które pokazywałam Wam w ostatnim poście 🙂 Na szczęście trafiła nam się ładna niedziela dwa tygodnie temu i można było skoczyć do parku na sesyjkę.

Z czapką nie miałam żadnych problemów. Ten wzór zachwycił mnie już z rok temu i jest jedną z pierwszych rzeczy, jaka znalazła się w moich ulubionych na Ravelry. Sam wzór jest mega łatwy w wykonaniu i zapamiętaniu. W dodatku po raz pierwszy w życiu zrobiłam czapkę bez prucia i od razu wyszedł idealny rozmiar! Niesamowite! Zazwyczaj pruję czapki tak ze trzy razy, bo zawsze robię za duże, zwłaszcza na moją mikro-głowę 😉 Jedyną niespodzianką przy dzierganiu było odkrycie, że nie mam drutów skarpetkowych w tym rozmiarze, by wykończyć górę. Oczywiście zdałam sobie z tego sprawę akurat kiedy przyszedł czas na ich użycie. A że uparlam się, że skończę tę czapkę natychmiast, to machnęłam do końca magic loopem. Była to moja pierwsza przygoda z tą techniką i jakoś dało radę i bez niemiłych niespodzianek 🙂 Ciesze się zwłaszcza dlatego, że nie chciało mi się oglądac powtórnie filmiku o magic loopie, który widziałam kilka miesięcy wcześniej i jakoś zaimprowizowałam z pamięci 😉 Tylko wciąż się zastanawiam, po jakiego grzyba kupiłam niebieską włóczkę? Obecnie w mojej szafie nie mam absolutnie nic niebieskiego, bo wyglądam w tym jeszcze bardziej blado i niezdrowo niż zwykle 😛 Coś mi się wyraźnie rzuciło na mózg rok temu, kiedy wybierałam ten kolor 😛

Z mitenkami było nieco prucia. Kiedy udało mi się znaleźć odpowiednią próbkę, o jaki wzór prosił, i wydzierganiu połowy pierwszej rękawiczki, to okazało się, że próbka w przepisie nijak ma się do rzeczywistości. Na szczęscia za drugim razem poszło już dobrze i teraz pasują jak ulał. Dobrze grzeją, są wygodne i już się trochę mechacą, ale i tak bardzo je lubię i noszę zarówno w pracy, w domu jak i pomiędzy 😉 Za to uwielbiam te sprane, “mroczne”, przygaszone kolory szarości i zgaszonej czerwieni. Licealna ja, w szczycie fazy na mrooook i metal, z pewnością by zaaprobowała 😉

A teraz… trochę zdjęć 🙂

||

Why the frosty hat? Cause it has the colour of the glacier, but protects from the frosty air very well 🙂

Why the celtic mittens? Cause they have this lovely ‘celtic’ pattern on the outer hand 🙂

Yes, yes! I have two finished objects to show you tonight 🙂 Both finished around half of January. I wanted to finish my old projects before starting my new stash of beautiful yarn that I showed you in my last post. We were fortunate enough to have some nice weather two weekends ago and we could go to a park to have a tiny photo shoot.

I had no problems with knitting the hat. I loved this pattern for a long time and it was actually one of the first patterns I added to my favourite list on Ravelry. The pattern itself is very well-written and easy to memorize. And it was the first time ever that I didn’t have to unravel the whole thing few times before getting the size right! Until now I always had to re-knit my hats due to making them waaay to large for my tiny head 😛 The only surprise I had during knitting the frosty hat was that I realized I have no DPNs of right size to finish off the crown. Of course I discovered that just as I had to use them. But I just had to finish the hat that night. So I made a wild attempt to do the magic loop technique and it kind of worked well 🙂 I’m very glad of it, especially that I was too lazy to re-watch a tutorial on magic loop I saw a few month ago so I had to improvise it 😉

With mittens I had a bit more unravelling, because the gauge I had (and was required by the pattern) gave my giant first mitten. I already had over a half of the first one, so I had to make it all over again with readjusting the size. Now they fit like a glove 😉 They warm me up well, they are comfortable and already piling a bit, but I still love them and wear at work, at home and in  between 😉 But I love the muted colour of the yarn. Those grays and muted reds and everything in between… The high school me, in the “daaark” and metal – listening phase, would approve 😉

And now… time for some photos 🙂

20160209_3

20160209_6

20160209_2

20160209_5

20160209_4

20160209_7

Czapka || Hat:

Wzór || Pattern : Lutz Jump by Monika Sirna

Włóczka || Yarn :   Zagroda, BFL Aran

Druty || Needles : 4.0 & 4.5 mm Hiya Hiya Sharp Interchangeable

Mitenki || Mittens:

Wzór || Pattern : Get a (Cabled) Grip by Scott Dilley (bez robienia wzoru na wewnętrznej stronie dłoni || without the palm pattern)

Włóczka || Yarn :   Malabrigo, Arroyo colour Chis Pas

Druty || Needles : 3.5 mm Knit Pro Symfonie Wood DPNs

 

 

 

4 thoughts on ““Mroźna” czapka i “celtyckie” mitenki || The “frosty” hat and the “celtic” mitts

    • Dzięki! 🙂 Pompon robiony za pomocą takiego sprytnego plastikowego przyrządu. Kupiłam sobie zestaw 4 rozmiarów z ebaya, bezpośrednio z Chin. Kosztował grosze w porównaniu z europejskimi sklepami, przesyłka darmowa, ale szło kilka tygodni – ale działa dobrze 🙂 Tylko na początku wychodzą mega koślawe i trzeba przycinać nożyczkami, aż będą równe. Tak przynajmniej mówi filmik instruktażowy z youtube i faktycznie wychodzi równy i puszysty jak się go trochę przystrzyże 🙂 Jak chcesz, to mogę podesłać Ci link, skąd zamawiałam 🙂
      Hehe, chciałabym mieć 13 lat, ale jeszcze lepiej koło 15, wybrałabym lepszy kierunek liceum i studiów 😉 No i widzisz, dobre światło odmładza, przynajmniej na zdjęciach 😉 Ale fakt, tu też obcy wołają na mnie raczej “menina” (dziewczyno) niż “senhora” (pani), więc może moich 27 lat nie widać aż tak bardzo 😉

      Like

Leave a Reply

