Zboczenie zawodowe, czyli dzierganie chromosoma.  || What did this job do to me, or knitting a chromosome.

Panie i panowie, oto mój obecny projekt inspirowany biologią molekularną. No bo widocznie spędzanie średnio 10ciu godzin dziennie  na gapieniu się na chromosomy w labie to za mało. Historię o tym, dlaczego pluszowe chromosomy powstają, zostawię na inny raz. Teraz tylko wrzucę zdjęcia progresu w robótce 🙂

||

Here’s just a quick sneak peek toshow off my current project – a knitted stuffed chromosome. Cause apparently spending around 10h/day in the lab looking at chromosomes is not enough for me. The story of why exactly I’m making those fluffy chromosomes will be left for the next time. Now I’ll just throw some ‘in progress’ photos at you 🙂

Wzór na chromosomy zostanie spisany i udostępniony za friko w ciągu najbliższych kilku(nastu?) tygodni, jakby ktoś chciał błysnąć swoim udziergiem na biologii 😉

||

The pattern will be written up and published in coming weeks, in case you’d want to shine in your biology class with a knitted chromosome 😉

Ewa

4 thoughts on “Zboczenie zawodowe, czyli dzierganie chromosoma.  || What did this job do to me, or knitting a chromosome.

  1. O jeny! One są tęczowe! Spodziewałam się jakichś fioletowych (dlaczego wszystkie te jądrowokomórkowe sprawy na fioletowo się zaznacza? :D) Niech no ja tylko dorwę ten wzór w swoje małe rączki. Jeszcze nie wiem co ja zrobię z pluszowymi chromosomami (nie licząc “błyskania” na lekcjach) ale na samą myśl mam uśmiech na twarzy 😀

    Like

    • Wg mnie chromosomy powinny być czerwone, bo moje GMO muszki owocówki mają wlaśnie fluorescencyjne czerwone chromosomy 😉 ale te są tęczowe, bo koleżanka, dla której one są, zażyczyła sobie jak najbardziej kolorowy egzemplarz 😉 myślę, że to DNA jednorożca 😛

      Ja swoje poprzednie dziergane chromosomy używam jako “piłeczkę” antystresową do miętoszenia 😉 ew. jako użyteczne narzędzie do walnięcia po głowie kolegów w pracy, jak mnie wkurzają 😉

      Like

Leave a Reply

